tisdag 20 augusti 2013

Lite sent kanske

En snabb sammanfattning av dagen är som följer. Ber om ursät i förväg för den fullständiga brist på egentagna bilder, jag öh... glömde kameran på rummet. Det ska inte hända igen. Typ.
  1. 07:00, vaknar och hör hur en av mina rumskamrater beklagar sig över den ljusstråle som lyckats läcka in mellan den decimeterlånga glipan vi nonchalant lämnade öppen natten innan och träffat honom mitt mellan ögonen. Med omedelbar uppvakning som följd.
  2. Tidigare nämnde professor Kåberger (se Emmas inlägg) lär mig två viktiga saker.
    • Hur man "trixar med statistiken" och får små saker att verka stora.
    • Att Tyskland är anledningen till att solceller är billigare idag. De bör följaktligen bli givna syndernas förlåtelse för eventuella tidigare snedsteg som historsikt ägt rum.
    • (Här ska det inte stå nått, än en gång har dispositions-force-majeure inträffat)
  3. Det blir workshop. Temat är adjektivet "grön". Grön trafik, grön stad, grön park, grön ekonomi, grön mat, grön, grön och grön. Det mest gröna är Floriade Almere 2022 (Det finns en film på engelska, men jag finner nederländska så faschinerande att jag länkar klippet på originalspråket istället). Begreppet "greenwashing" används också. Intressant.
    Den här har jag gjort själv. Gissa vad den föreställer?

  4. Vi åker till Öknaskolans naturbruksgymnasium, å de- de e najs! (Nej, videon har inget med vårt besök att göra) Och helt ärligt så var det verkligen intressant att få komma och kolla på skolan och vad de gör där. TACK FÖR RUNDTUREN!
    En potatis. Från Öknaskolan.
  5. Vi får uppleva Nyköpings gästabud i Nyköpingshus. Minus den ofrivilliga vistelsen i fängelsehålan dvs.
Nyköpingshus. Här kan man vara.
Fängelsehålan. Här kan man också vara.
Nu är det läggdags.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar