måndag 19 augusti 2013

Addendum: Nyköping - det ni inte fick se!

Alla som sett Japanska skräckfilmer vet att folk utan ansikte på foton slutar det aldrig bra för. Nyköping.

Arbete och pilsner, samhällets grundpelare? Nyköping.

Nyköpings torg. Där nere. Nyköping.

Gatubrunnar i marmor, dekadent lyx. Nyköping.

Alex från, Nyköping. Lokal guide.

Härlig inställning. Nyköping.

Här kan man hamna om man är av adlig börd och i onåd med sina bröder. Nyköping.

I Nyköping kan man paddla kanot har jag hört.

Här har nån lagt kabel. Nyköping.

Jag vet inte vad detta är...

Ett återkommande motiv på hotell Clarion Kompniet, varför?
Som Emma tidigare påpekade har dagens huvudaktivitet bestått i en guide:ad tur genom Nyköping. Jag tänkte inte bli särskilt långdragen då småtimmarna nalkas, men ämnar komplettera med mina egna konstnärliga katastrofer till bilder. För dokumentationens skull, naturligtvis.

Den här texten kanske hamnar längst ner på sidan. Det vore olyckligt, jag hävdar force majeure.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar