måndag 26 augusti 2013

Dag 5 - på besök i hufvudstaden

Vad är en dag i Stockholm? Den kan ju vara fruktansvärt långtråkig å å dötrist å å tråkig å alldeles...

Vi for till Stockholm och hade vårt sista seminarie där. Lotta Finnstorp snackade lite om ett projekt hon hade varit med och arbetat i. Det vore ytterst orättvist att med den knapphändiga information jag lyckats urskönja från mina anteckningar försöka beskriva projektet närmare. Jag nöjer mig med att säga att det gav en del idéer om hur man kan få folk mer intresserade och aktiva i regional - och vidare även - global (skulle jag vilja påstå) utveckling och trender. Mer om detta nån annan gång (det kan bli riktigt roligt).

Sedan förklarade man sommarskolan slut för i år, och firade med att ta hissen till 12:e våningen och käka oxjärpar/jägarbiff/färsbiff (ni vet dom där som ser likadana ut, men har olika namn som man alltid fick i skolan... eller är det bara jag som råkat ut för det?)

Och eftersom alla är grymt intresserade av det finns det naturligtvis bildbevis:
Det fanns faktiskt mat, även om det ser tomt ut på gaffeln.
Vi Norrbottensrepresentanter led även man/kvinno-fall då en tredjedel av vår delegation tackade för sig och begav sig hem till Norrbotten. Vi andra var tvugna att utöva näst-intill-omänsklig diciplin för att inte krypa ned i handbagaget och följa med, som ni säkert förstår. 

I enighet med termodynamikens andra huvudsats splittrades sedan gruppen för en eftermiddag av fria aktiviteter. Jag är säker på att ni är införstådda i vad det innebär.

Sällskapsspel funnet i Stockholm. Hoppas det inte är interaktivt.
Frammåt kvällen drog vi tillbaka till Nyköping och idkade så kallad "fuldans" i glada vänners lag. En utmärkt avslutning.

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar