torsdag 27 juni 2013

och Johan Berglund...

 Norrbotten "trainee" sedan 2007...

Väl mött! Först och främst har jag någonting som måste bekännas... Jag är faktiskt inte född Norrbottning! Skandalöst, eller hur? Men snälla, låt mig förklara hur det ligger till. Jag är född i Östersund, Jämtland. Större delen av mitt liv har jag bott i Lit, en liten by två mil norr om Östersund längs E45:an. Jag flyttade till Norrbotten (närmare bestämt Luleå) 2007 för att studera vid Luleå Tekniska Universitet. Det var däremot inte min första visit i Norrbotten må ni tro!
inte är det så svårt att flyga
Johan version 5.0, under vad som verkar vara en nattflygning i teknikens hus, Luleå.
Under min uppväxt har jag tillbringat en hel del tid i Boden och Luleå med omnejd. På grund av att min kära mor är renodlad bodensare och jag har följaktligen en hel drös med underbara släktingar i trakten!
lol
Version 25.0, öh, tidig grillpremiär vid Gammelstadsviken, Luleå.
För mig är Norrbotten fantastiskt och då pratar jag inte bara om nostalgiska barndomsminnen! Här finns ju allt från fjäll till skärgård och hela härligheten bebos av jordnära människor relativt oberörda av storstadsstressen. Här har folk faktiskt tid att stanna och prata med varandra. Att invånarna sedan inte är vidare värst kända för att svänga med munlädret är ju en annan femma (helt i onödan kan man ju inte prata)!

Kalla mig gammalmodig, men att tala med folk "face to face" är för mig den heliga gralen av kommunikation. Det är inte det att jag är någon bakåtsträvare vad gäller teknik direkt, det kan de som känner mig intyga. Men inget, (om jag för uttrycka mig målande) går upp emot det fulla spektrum av nyanser som denna form av kommunikation har att erbjuda. (vidare vill jag lova att jag aldrig mer kommer utsätta er för dessa "målande" uttryck i bloggen, inte medvetet i alla fall.)

AER Youth Summer School är för mig en möjlighet att möta människor ("face to face") som jag kanske aldrig skulle träffat annars. Att leva och lära tillsammans med andra unga, politiker och experter under temat grön tillväxt ser jag som ett utmärkt komplement till mina något miljö-nischade civilingenjörsstudier.

Det ska bli en fröjd att få representera Norrbotten på sommarskolan. I Augusti packar jag väskan till Nyköping. Med mig (i huvudet heh) har jag min bild av Norrbotten som jag kommer förmedla. Och det är en högst angenäm bild vill jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar